@Menjual Emas @Menjual Dinar @Membeli Emas @Membeli Dinar @Membeli Emas Terpakai @Membeli Surat Pajak


Isnin, 19 Oktober 2009

Bencana Kucupkan Nilai Harta Dimiliki


Indonesia mungkin ada Malaysia yang baik dan budiman untuk menolong setiap kali gempa bumi. Tetapi kita, Malaysia, belum tentu ada sesiapa untuk membantu. Kita harus beringat bahawa dalam tempoh hampir dua tahun, sejak penghujung 2007, Malaysia mencatatkan 40 gempa bumi lemah. 37 daripadanya berlaku di sekitar garis sesar (garisan gempa bumi) Bentong di Pahang. Tiga lagi gempa bumi berlaku di Manjung (Perak) dan Jerantut (Pahang). Demikianlah laporan yang dikemukakan oleh Pengarah Jabatan Meteorologi Malaysia, Dr Rosaidi Che Abas. Mungkin kejadian gempa ini akan menjadi bertambah kuat sekiranya ada lagi perbicaraan tertangguh, atau sekiranya ada pembunuh yang masih berkeliaran. Bencana tidak sahaja ujian, ia boleh jadi bala. Justeru kerana belum tentu kita akan ditolongi oleh jiran-jiran maka maklumat yang diberitakan dalam laman Pusat Maklumat Rakyat milik Jabatan Penerangan Malaysia ini eloklah diulit dan dibaca. (sedutan faisaltehrani)
 
 Sekiranya ianya menjadi kenyataan yang memeritkan untuk ditempuh, apakah nilai wang anda akan barada pada paras selesa? kemungkinan pelaburan hartanah, perumahan dll yang berbentuk kekal seperti binaan akan terjamin?

Jawapanya, tidak!! tiada jaminan kerana kemungkinan semua itu akan musnah bersama gempa bumi.

Antara jalan untuk keluar dari kebimbangan ini ialah anda membuat sebahagian harta anda untuk membuat simpanan, pelaburan dalam bentuk emas yang mempunyai harapan untuk kita bila berlaku gempa dan bencana.

Atau, sekiranya kita sebahagian dari pelarian kerana bencana atau ketidaksetabilan politik seperti peperangan. Adakah nilai wang berjuta kita akan laku?? tetapi bagi emas tetap mempunyai nilai dimana bumi dipijak selagi manusia meneruskan urus niaga.

0 ulasan:

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP